PENGAMBILAN KEPUTUSAN DALAM BERINVESTASI DI PASAR MODAL

  • Nurul Nadia Tasa nadia Universitas Muhammadiyah Riau
  • Restia Melinda Universitas Muhammadiyah Riau
  • Syintia Efendi Universitas Muhammadiyah Riau
Keywords: Investment, Capital Market, Investment Interest

Abstract

Investment decision making is a process that includes several factors and follows various steps. The purpose of this study is to find out what are the factors that a person considers in deciding to invest in the capital market. The four factors a person decides to invest in the capital market are investment interest, perception of investment, investment motivation, and initial investment capital. This study can provide information, especially for novice investors to be able to make decisions to invest in the capital market. The research method used is a qualitative method

Author Biography

Nurul Nadia Tasa nadia , Universitas Muhammadiyah Riau

Nurul Nadia Tasa

Lahir di Pekanbaru, 5 April 2001. Mahasiswa dari perguruan tinggi swasta yaitu Universitas Muhammadiyah Riau. Program studi Akuntansi.

Anak pertama dari 4 bersaudara. Saya merupakan lulusan dari SMA Negeri 1 Pekanbaru. Sejak SMP hingga SMA saya aktif di berbagai kepanitiaan acara yang diadakan disekolah dan organisasi yang diadakan. Dengan organisasi ini melatih diri kita untuk menjadi seorang pemimpin, mengajarkan kita untuk lebih baik dalam berkomunikasi dan mengambil tindakan .

Published
2022-03-08
How to Cite
[1]
N. N. T. nadia, Restia Melinda, and Syintia Efendi, “PENGAMBILAN KEPUTUSAN DALAM BERINVESTASI DI PASAR MODAL”, JMAS, vol. 3, no. 1, pp. 60 - 67, Mar. 2022.
Section
Articles