Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran terhadap Minat Berkunjung Kembali di Objek Wisata Ruang Terbuka Hijau Taman Hutan Kota Langsa
Main Article Content
Abstract
The purpose of this research was to examine the influence of marketing mix which product, price, promotion, location and physical evidence on revisit intention in Tourist Attractions Ruang Terbuka Hijau Taman Hutan Kota Langsa of students on Fakultas Ekonomi Universitas Samudra. The number of samples in this research as many as 96 respondents. Data analysis method using multiple linear regression analysis. The t test result showed that product, price, location and physical evidence had insignificant influence on revisit intention in Tourist Attractions Ruang Terbuka Hijau Taman Hutan Kota Langsa, while promotion had significant influence on revisit intention. The F test result showed that product, price, location, promotion and physical evidence had significant influence on revisit intention in Tourist Attractions Ruang Terbuka Hijau Taman Hutan Kota Langsa. Based on the results of coefficient of determination can be explained that product, price, promotion, location and physical evidence affect revisit intention in Tourist Attractions Ruang Terbuka Hijau Taman Hutan Kota Langsa by 20,8 %, while the remaining 79,2 % was influenced by other variables not examined in this research such as people and process.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Menyataakan bahwa :
- Saya menyatakan bahwa artikel (judul artikel) adalah asli dan tidak pernah dipublikasikan sebelumnya atau akan dipublikasikan di tempat lain.
- Dengan publikasi, saya kirimkan hak cipta kepada Jurnal Manajemen dan Keuangan. Transfer Hak Cipta termasuk dalam hak untuk mereproduksi fotografi untuk artikel sejenis dan terjemahannya. Hal ini juga termasuk dalam hak untuk memasukkan artikel dalam sistem computer untuk disebarluaskan dalam jaringan tersebut.
Declare that :
- I hereby declare that I have submitted to the Jurnal Manajemen dan Keuangan for the above manuscript in origininal no part has been plagiarized and willing to pay a journal management fee.
- I, in consideration of the acceptance of the above work for publication, do hereby assign and transfer to the Jurnal Manajemen dan Keuangan, Management Department Universitas Samudra all of the rights, title, and interest in and to the copyright of the above titled work in its current form, including online supporting material (data supplements) submitted with the work, and in any form subsequently revised for publication and/or electronic dissemination, including translations to another language. I agree to the fact that any attempt to reproduce the text or figures may require their kind permission.
References
Bachtiar, M. Latief. 2016. Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran terhadap Minat Berkunjung Kembali di Objek Wisata Pantai Kabupaten Gunung Kidul. Jurnal Manajemen Bisnis Indonesia. Vol. 5 No. 1. Hal: 40-49.
Hermawan, Agus. 2012. Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Hurriyati, Ratih. 2010. Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen. Bandung: Alfabetha.
Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Lovelock. 2009. Manajemen Pemasaran Jasa Jilid 1. Jakarta: PT. Indeks.
Mulyati, Yofina dan Miko Afrinata. 2018. Analisis Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran terhadap Minat Berkunjung Kembali pada Destinasi Wisata Pantai Carocok Painan Kabupaten Pesisir Selatan. Jurnal Akuntansi, Ekonomi dan Manajemen Bisnis. Vol. 6 No. 2. Hal: 191-200.
Nuraeni, Bellinda Sofia. 2014. Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kunjung Ulang Wisatawan Museum Ranggawarsita Semarang. Jurnal Bisnis Strategi. Vol. 5 No. 1. Hal: 1-20.
Putra, Gagah Bimo Setya, dkk. 2015. Pengaruh Citra Perusahaan terhadap Minat Berkunjung dan Keputusan Berkunjung Taman Rekreasi PT. Selecta Kota Batu Malang. Jurnal Administrasi Bisnis. Vol. 26 No. 2. Hal: 1-8.
Riduwan. 2010. Metode dan Teknik Menyusun Tesis. Bandung: Alfabeta.
Rossiter, John R. and Larry Percy. 1997. Advertising and Promotion Management. New York: McGraw-Hill.
Sangadji, E. M dan Sopiah. 2013. Consumer Behavior: Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran Jilid 2. Jakarta: Erlangga.
Setiyaningrum, Ari. 2015. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Yogyakarta: Andi.
Siburian, Kezia Cempaka. 2013. Pengaruh Produk, Harga, Lokasi dan Promosi terhadap Minat Berkunjung Kembali ke Tempat Wisata Draco Waterpark Hermes Medan. Skripsi. Program Studi Strata 1 Manajemen Departemen Manajemen Fakultas Ekonomi. Universitas Sumatera Utara. Medan.
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Manajemen. Bandung: Alfabeta.
Sunyoto, Danang. 2013. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: CAPS.
Swastha, Basu. 2009. Azas-Azas Marketing. Yogyakarta: Liberty.
Tjiptono, Fandy. 2015. Strategi Pemasaran Jasa. Yokyakarta: CV. Andi.
Umar, Husein. 2003. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.